Podmínky reklamace

Reklamace

I když se snažíme, aby se to nestávalo.

Přesto k poškození v době trvání záruční lhůty dochází. V takovém případě byste měli sedlo hned reklamovat a nenechat to, až po uběhnutí dalších hodin používání. Závada způsobená původně vadou materiálu se tím natolik prohloubí, že nemusí být úplně patrná původní příčina poškození. Musíte být také připraveni na dotaz, jak jste se o sedlo starali. Neodbornými čistícími zásahy si koledujete o poškození svrchního povrchu a poškození kůže/usně, které vám nikdo jako reklamaci neuzná. Stejně tak pokazí reklamaci, každý váš domácí pokus o opravu sedla v módu, "udělej si sám".

Předtím, než půjdete sedlo reklamovat, si ujasněte rozdíl mezi následujícími termíny:

Výrobní vada: Vadou materiálu je například rozlepení svršku a spodku sedla, popraskané šití na svršku sedla a prasklé šití. Dále se většinou jedná o olupování povrchové úpravy nebo praskání svrškového materiálu v místě opakovaného ohybu a to dochází, když bylo sedlo špatně namazáno.

Poškození: Pokud sedlo položíte na něco ostrého a rozříznete ho, je to poškození způsobené vaší vinou, na které se reklamace nevztahuje. Pozor si také dejte na poškození svrchních materiálů například při jízdě v hustém křoví. Jezdecké sedlo nebývá na takovou zátěž konstruováno a nepoškodilo by se leda za předpokladu, že by bylo vyrobeno ze železných plátů.

U sedla, které nebylo od začátku mazané/ošetřené a určitě bylo propocené, či jinak navlhčené, dochází tak k tvrdnutí kůže a ztrátou pružnosti. Např. už má tvrdé dělohy, posedlí, bočnice a křidélka, takové sedlo už nelze zachránit, zbytečným namáčení do olejových balzámu. Taková kůže/useň je trvale poškozena. 

Jak reklamovat správně

V první řadě je potřeba si uvědomit, že jezdecké sedlo je spotřební zboží, a pokud jezdíte pravidelně desítky kilometrů týdně v jednom sedle, nemá šanci vydržet ve stejném stavu celé dva roky. Je to individuální u každého spotřebitele jinak. 

"Postupem času totiž můžeme u sedla sledovat postupnou ztrátu funkčnosti materiálu, především v oblasti tlumení a to polštář, posedlí, dělohy. Toto takzvané vysezení sedla bohužel není důvodem k reklamaci, protože se nejedná o vadu materiálu, ani vadu výrobní. S tím souvisí i povrchové ošetření sedla, životnost děloh polštáře a posedlí sedla, která často začnou praskat v okamžiku, špatného mazání ve kterém dochází k výraznějším deformacím celého tvaru používání sedla," říká výrobce těchto sedel.

Důvodem k reklamaci jsou naopak všechny závady, které jsou způsobeny samovolně. "Nejčastěji se reklamuje v části šití, také může kvůli nevhodně zvolené konstrukci nebo tvaru praskat podélné šití na bočnicích. Občas ale můžeme narazit i na vady výrobní, jako například odlepení a chybějící nebo špatně sešité švy," popisuje výrobce a dodává, že v každém případě je nutné, abyste produkt donesli k reklamaci co nejdříve po objevení závady, aby nedošlo k jejímu rozšíření.

Že produkt donesete řádně vyčištěné (ovšem pozor, v žádném případě je neperte v pračce!) a s kupním dokladem a záručním listem, je samozřejmé.

Produkt musíte reklamovat čistý, v případě znečištění,produkt či přímo sedlo nebude vzato na reklamaci a bude zasláno na náklady majitele, zpět k majiteli na očištění. V případě že nebudete schopni sedlo očistit , jsme ochotni sedlo očistit za poplatek 5000,-kč

Originální obal potřebovat nebudete, (stačí podobný neponičený, přece jen se jedná o váš předmět který zasíláte na reklamaci a nechcete, aby se ještě někde poničil při přepravě). V případě špatně zabalené zásilky na reklamaci nebude zásilka převzata. Takže pokud máte doma skladiště krabic, s klidným srdcem je zlikvidujte.

O reklamaci sepíšete písemné potvrzení (reklamační protokol), kde uvedete datum, důvod vrácení produktu a preferovaný způsob vyřízení reklamace (vrácení zboží, výměna za nové, odstranění vady na náklady prodejce atd.). Na vyřízení reklamace má poté prodejce třicet dnů. Měli byste vědět, že o výsledku reklamace nerozhoduje výrobce nebo dodavatel produktu, ale prodávající. Produkt lze jen vrátit nepoužity a nepoškozený, bez zásahu jiného neodborného zásahu do produktu. Produkt který byl již používán a došlo k jeho opotřebení nelze vrátit v plné cenové relaci. 

V případě že produkt je v záruce a bude u něj zjištěn jakýkoliv zásah či úprava, reklamace se neuznává v plném rozsahu bez možnosti odvolání.

Pokud je vaše reklamace zamítnuta a vy s tímto rozhodnutím nesouhlasíte, teprve teď můžete jít do konfliktu. Ovšem pomocí znaleckého posudku. Kvalitou produktu se u nás zabývá znalecký ústav a několik soudních znalců, kteří vám posudek vypracují. S tím můžete reklamaci opakovat. Posudek si platíte v plné výši sami a nebude vám proplacen, ani soudní cestou.